Изграждането на винена култура в младото поколение българи е цел и ценност за цялата винена общност, независимо от това кой в каква битност пребивава в нея – производители, енолози, маркетингови и ПР-специалисти, журналисти… или пък просто ценители. А когато тази мисия се поеме от самата нова винена генерация чрез добри идеи и находчиви инициативи, реализирането на целта става много по-близко!

 

Винена визитка: Георги Ванков е на 26г., от Варна. Завършил е агрономство и технология на виното. След няколко винени кампании в България – с „ВИ Варна“ и в Нова Зеландия – с „Вила Мария“, в момента работи като технолог в семейната фирма, произвеждаща винарски консумативи за малките и домашни винопроизводители. Амбицията му е да развие бъдещия си винен проект – „Изба Одесос“.

 

 

Идеята…

Идеята ми за #ВарнаWINEkend се роди случайно. Докато бях в Нова Зеландия за кампания  реших, че като се върна ще събера всички мои приятели и колеги във Варна през лятото, за да обсъдим досегашния си опит и да дегустираме вината си. Впоследствие ми хрумна,че трябва да споделя тази емоция с младите хора на Варна.Всички приеха доста въодушевено идеята и така започнах да го организирам.

 

#ВарнаWINEkend е за…

За МЛАДИТЕ, за варненци, за хората, които не посещават стандартните винени изложения. За различната винена аудитория. Вход – свободен!

 

Какво да очакваме…

Самото събитие ще се проведе на 22 юли от 20 ч. на място, което е основна притегателна сила на младите хора през лятото (а и не само) – Плажът, конкретно във винения бар на ресторант „Морска тераса“. Единственото „стандартно“ на събитието, ще бъде формата му:

Десет изби. Десет щанда. Десет млади ВИНОвници за едни превъзходни вина (и ракии). Всеки от тях ще представи по 6 вина и ракии. Избите-участници ще са: „Изба Братанови“, „Вила Мелник“, „Малката звезда“, „ВИ Варна“, „Изба Марвин“, „Винекс Преслав“, „Домейн Бояр“, „Винпром Троян“, „Дестилерия Исперих“ и моят бъдещ проект „Изба Одесос“.

 

Винената култура. Подходът към младите…

Според мен подходът трябва да е различен, да се разчупи закостенялата снобска представа за виното.Виното е емоция, тя трябва да бъде изпитана от всеки, независимо от това дали си в изискан ресторант или просто седнал на плажа, или на някой планинска поляна. За да достигнеш до младите хора в днешно време, трябва да правиш нещо нестандартно и нетипично.Това е начинът да те забележат и да им станеш интересен.

Такава е и визията на нашето събитие. Различна, нестандартна. Както и хората, които ще го представят – всеки един от тях е млад и активен…говори на един език с младите.Според мен, едно посещение на такъв тип събитие би провокирало интереса ти към виното, а това е първата стъпка. Оттам-нататък виното си върши работата J – започваш да искаш да знаеш и да пробваш и още, и още…

 

Шансовете на българското вино сред младата аудитория…

Ако бъде показано младото лице на винената индустрия – големи!

 

Единично събитие или началото на инициатива от „WINEkend“-и…

Като за първи, и доста спонтанен опит, ще видим как ще премине #ВарнаWINEkend-а и ще помисля. За сега идеята се приема завидно добре, знае ли човек – може да стане традиция!

 

Следете актуалните неща за #ВарнаWINEkend тук!

 

*Снимката в публикацията е от личния архив на Георги Ванков.

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google+ photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google+. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s