Светът се променя, ние също. Представите ми за образа на една „Мис“ бяха по-различни преди запознанството ми с Галина. Стереотипи? – Вероятно. Удоволствие е да общуваш с красива и интелигентна жена. А с красива и интелигентна жена, която има отношение към българското вино – безценно!

 

 

Ти си „Мис Свят България“ за 2016 година, но интересът ти към българското вино предхожда това събитие.

 

Да, той започва още от 2009 г., когато заминах да уча „Политика и международни отношения“ в Англия (Галина е завършила Royal Holloway – един от британските Топ-30 университети). Създадохме едно малко българско общество – любители и на българското вино, много патриотично настроено, готови с ентусиазъм да популяризираме българската култура. И виното бе един от начините за това.

С времето всеки от нас пое по свой път – едни във финансовия сектор, други в НПО-та, а някои решихме да продължим тези усилия, особено когато лидерът на една от партиите на Острова непрекъснато се изказваше негативно за българите и румънците. Това ни мотивира да отговорим със своя кампания -„Открийте България – по правилния начин!“/”Discover Bulgaria – in the right way!”. Събрахме малко средства и организирахме няколко хубави събития.

По-късно с моя колежка от университета в Англия регистрирахме компания, с която искахме да внасяме бутиково българско вино във Великобритания. И от личния си опит се убедихме, че най-голямата пречка е липсата на бранд „Българско вино“. За съжаление нашето вино на Острова бе известно като много евтино вино – приема се предимно като „вино за готвене“. Това прави популяризирането му там доста трудно. Необходима е една по-мащабна маркетингова и рекламна кампания, която да запознае публиката във Великобритания с качествата на българското вино.

 

Аз съм се замислял кой е правилният подход – дали мащабна кампания или пък привличането на една, да я наречем „елитна група“ от винени експерти, сомелиери, журналисти, и пр., които да посетят България и да опитат виното ни?

 

Това е сложен въпрос. Аз лично подкрепям идеята нашата култура и традиции да станат достъпни за обикновения британец. Не съм убедена, че наблягането само на „нишови“ подходи и стратегии би било достатъчно. Определени групи от ценители вече имат сравнително добра информация за българското вино – аз работя в международна компания и го наблюдавам и при своите колеги.

Но това, което ни липсва, е въздействието върху масовия потребител – онзи, който всеки ден отива до магазина. Кое би го накарало да посегне към българското вино? Защо да го предпочете пред вината от страните, наложени вече на пазара? – За този тип потребители смятам, че е важна една по-масова кампания.

 

Но знаеш, че ресурсите винаги са ограничени за подобна инвестиция. Нещо повече – гилдията вече не очаква от държавата да помага, а просто да не пречи…

 

Да, но благодарение на дигиталните технологии това става все по-осъществимо. Има много талантливи ентусиасти, които се посвещават на такива каузи – най-общо казано за популяризиране на българската култура. Виждала съм много добри графични и визуални решения за популяризиране на България като туристически продукт.

Така че по-активното присъствие във виртуалното пространство и социалните мрежи може да даде добри резултати. Забелязала съм, че и английските медии реагират и популяризират това, което вълнува потребителите на социалните мрежи. Но трябва да успеем да провокираме интереса и вниманието.

 

А как авторитетът и популярността на „Мис Свят България“ може да допринесе за това?

 

Това също е един добър инструмент. И бе сред причините да се ангажирам с подобно начинание. От тази позиция участвам в различни социални мрежи, които имат много потребители и чрез тях могат да се популяризират доста добри каузи – което всъщност вече съм започнала да правя (Галина е ангажирана и в инициативи, подкрепящи жертвите на нелегалния трафик и експлоатацията на жени). Брандът „Мис Свят“ наистина дава добри възможности – с участието на представителки от 120 страни можем да направим много интересни и добри проекти.

 

Т.е. можем да очакваме, че най-красивите момичета – победителките в националните конкурси на „Мис Свят“ ще научат за българското вино?

 

Е, не знам дали са „най-красивите“. Но наистина е много важна добрата комуникация, за да успеем в това. Всяка от нас притежава добри езикови умения, повечето сме учили в престижни колежи и университети, пътували сме доста по света… Всички момичета, които участваме в този конкурс, сме своеобразно „лице“ – посланици на страните си, и притежаваме един по-широк мироглед. Така че, защо не!

Вашият коментар